Re:start Waarom grijpt God niet -onmiddellijk- in?

Met alles wat er in deze wereld gebeurt vraag je je toch weleens af waarom God het allemaal maar toelaat. Geen verrassing als we Trump als voorbeeld nemen of de vreselijke aanslagen. Het is ongelofelijk hoe sommige dingen kunnen gebeuren.

Moet God dan bij alles maar ingrijpen, omdat wij het niet goed doen? En wat is ‘onmiddellijk’? Nu, direct of zelfs voor die tijd al. God weet toch wat er gaat gebeuren, dan kan hij voor die tijd nog ingrijpen. Maar wat maakt dat ons mensen.. Een soort marionettenpoppen aan touwtjes die God vanuit de hemel laat dansen zoals Hij dat wil. Wil God dat wel? Hij heeft ons immers een eigen wil gegeven, wij mogen zelf keuzes maken. Die kunnen goed of fout zijn..

Nico Vennik gaat dit thema bespreken aan de hand van een gelijkenis. De gelijkenis over het onkruid en het koren. Er is goed zaad gezaaid, maar daartussen begint ook onkruid te groeien. Dan haal je het onkruid toch gewoon weg? Nee, zegt Jezus, want als je het onkruid weghaalt, dan trek je ook het koren uit de grond. Deze gelijkenis lees je in Matteüs 13:24-43 en gaan we bespreken tijdens de Re:startdienst op zondag 5 maart, 19.30 uur in de Jeruzalemkerk.

2017 03

Maranathakerk