Project Kerkdeken

Tijdens onze reis hier op aarde komen we in contact met allerlei mensen. Mensen die hun plekje hebben gevonden, zich geliefd weten en tot hun recht komen. Maar ook zijn er mensen die (tijdelijk) moeilijk hun weg in het leven kunnen vinden.

Zij voelen zich eenzaam of ervaren beperkingen in het mee doen in de maatschappij/ kerk of....welk verband dan ook.

...En dit terwijl we elkaar zo nodig hebben... Gods eindeloze liefde en aandacht uitdelen ...het is prachtig

We zijn allemaal uniek gemaakt met eigen talenten. Sommigen kunnen bijv.goed sporten of zingen, anderen houden van creeeren. De overeenkomst is dat het een mooi middel is om mensen met elkaar in contact te brengen.

Project KERKENDEKENS {onderdeel van De grootste gehaakte deken van de wereld ) vraagt kerkgemeenschappen samen een deken te haken vanuit hun kerk. Waarbij het heel mooi zou zijn als men de deur naar buiten toe open zet en anderen kunnen aanhaken.

Elke donderdagochtend van 10-12 uur staat de deur van de Jeruzalemkerk open om samen Granny squares (gehaakte vierkantjes van 10 bij 10 cm) te haken. Later wordt dit verbonden tot een unieke deken.(1.40 bij 2.00 mtr) Dit symboliseert erg mooi onze kleurrijke gemeente. De komende winterdagen zijn zeer geschikt om al pratend te haken of al hakend te praten. (Bijvoorbeeld over: “ wat verbind jullie? Wat zoek/vind je in de kerk? Wie zijn wij als kerk? Of wat willen we laten we zien?”)

Wat zou het mooi zijn als wij als deel van de kerk/christenen nieuwe verbindingen leggen met onze medemens. In de kerk Met z’n tweeen of een kamer vol, het kan allemaal. Verbinding als een warme deken....is wat we iedereen zo gunnen...

Inleveren en info bij Grietineke Bolt (koster JK) Zie ook http://grootstegehaaktedeken.blogspot.nl/

Einddatum van dit project is pasen 2017.  Alle dekens gaan uiteindelijk naar goede doelen.

Lever je granny’s in? Wil je er dan je naam bijzetten of anoniem erbij vermelden wat de kerk/geloofsgemeenschap/je geloof/verbinding met je naaste voor jou betekent?