Re:start – De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Heb jij ooit iets onverklaarbaars meegemaakt? Zo ja, noemde je dat een wonder? Of was het een toevalligheid, iets waar je je schouders bij ophaalde. Je hoort of leest weleens van mensen die een ‘echt’ wonder hebben meegemaakt. Maar dat is tegenwoordig meer een uitzondering dan een gewoonte, toch? In de tijd van de Bijbel leek het wel lopende band werk. Mega wonderen: blinden die weer zien, doden worden levend, water verandert in wijn, een pad door de zee etc.

Wonderen, ze bestaan zeker nog in onze tijd, en gebeuren vaker dan je je beseft. Maar wat als je bewust een wonder meemaakt. Hoe ga je daar mee om? Neem bijvoorbeeld Gideon en zijn schapenvelletje. Hij vraagt God om een teken. God geeft hem het teken waar hij om vraagt (schapenvacht nat, grond droog), maar Gideon is niet overtuigd. Pas bij het tweede teken vertrouwt Gideon op God. Terwijl hij beide keren precies kreeg waar hij om vroeg. Wat zou jij doen? Ben je direct overtuigd of zou je ook twijfelen of het wel Gods werk was.

En als je géén wonder meemaakt? Je vraagt God om een teken, maar je krijgt het niet. Wat doet dat met je en hoe ga je daar mee om?
Rik Bikker zal ons hier zondag 7 april meer over vertellen in de Re:startdienst om 19.30 in de Jeruzalemkerk.

2019 04 Website