Acties!

Actie wasdroger voor het tehuis

Heel blij zijn we met de giften die inmiddels zijn binnengekomen t.b.v. de wasdroger!  In de vorige Echo is o.a. al een oproep gedaan voor het sponseren

van een nieuwe industriële wasdroger voor het tehuis in Örbottyán. Zoals u hebt kunnen lezen had 1 van de 2 wasdrogers het definitief begeven. Het zijn wasdrogers voor 28 tot 35 kg wasgoed!

Dat mag ook wel gezien het aantal bewoners van dit tehuis, ± 200 bewoners!

En dan te weten dat er in dit tehuis ook nog schurft heerst!  [een besmettelijke huidaandoening].

Wilt u ons ook meehelpen om hier deze wasdroger te financieren?

U kunt dan uw bijdrage overmaken op: NL33 RABO 0309 0690 09 t.n.v. Stichting Procuma o.v.v. wasdroger.

Transporten

In de 3e week van oktober heeft het 1e transport plaatsgevonden: o.a. 18 elektrische hoog/laagbedden en 40 ziekenhuismatrassen, 15 verrijdbare ecg-apparaten, meerdere bedside monitoren en 2 grote dozen medische instrumenten voor onderzoek en behandeling. Dit alles hebben we gekregen van de kliniek voor geneesmiddelenonderzoek in Groningen. Alles is gebracht naar een ziekenhuis in Tatabanya in Hongarije!

In november hopen we het 2e transport te realiseren, waar o.a. nogmaals 7 elektrische hoog/laagbedden en 10 matrassen [ook afkomstig van deze kliniek], alle inmiddels ingezamelde kleding en beddengoed etc. [en dat is echt heel veel] en schoolmeubilair. Opnieuw een grote transportauto vol! Het mooie is dat men in Hongarije meerdere kledingacties gaat houden, waar veel kleding en beddengoed voor een symbolisch bedrag verkocht gaan worden. Met deze opbrengst willen zij ook een belangrijk aandeel leveren in het meebetalen van de transportkosten van o.a. het beddentransport.

Kerstpakkettenactie

Zoals elk jaar hebben we weer een kerstpakkettenactie voor Hongarije, namelijk voor die mensen, die ver beneden de armoedegrens leven en o.a. in de omgeving wonen waar onze projecten zijn en waar onze contactpersonen wonen.

Vooral in de wintermaanden zijn deze kerstpakketten / voedselpakketten zeer welkom!!

N.B. De pakketten worden in Hongarije samengesteld, m.a.w. alles wordt dus ook ingekocht in Hongarije!  Onze contactpersonen daar zijn Marcel Buchner en Lenie Zolnai.

Zij bezorgen m.b.v. van vrijwilligers deze pakketten en krijgen vaak de meest schrijnende verhalen te horen. Gemiddeld kost zo’n pakket € 22,50.

Wat zou het geweldig zijn, dat er ook dit jaar weer veel kerstpakketten uitgedeeld kunnen worden. Doet u ook mee met deze actie?

U kunt  dan uw gift overmaken op de bankrekening NL33  RABO 03 0906 9009   ten name van Stichting Procuma  o.v.v. kerstpakketten.

Inzameling

Wij blijven doorgaan met het inzamelen van kleding, incontinentiemateriaal, beddengoed, schoeisel, etc.

U kunt uw spullen ook afgeven bij de Maranathakerk [gang, bij de achteringang] en bij de Jeruzalemkerk. Graag de zakken of dozen voorzien van een briefje met inhoud [zoals bv. dames/ of heren/ of kinderkleding of linnengoed], dat zou ons veel tijd sparen bij het sorteren van alles! [hoeft echt niet per artikel en maat genoemd] Alvast bedankt!

Meer informatie?

Namens het bestuur, Ineke Boonstra