Jeugdwerk

Het jeugdwerk is bedoeld als aanvulling op de geloofsopvoeding thuis. Naast dat we graag willen dat kinderen, tieners en jongeren, de drie-enige God leren kennen en een relatie met Hem opbouwen, is het ook de bedoeling dat de jeugd volop in de gemeenschap staat en relaties met elkaar en andere generaties ontwikkelt.

Kinderen tussen de 0 en 12 jaar

De kinderen tussen 0-2 jaar kunnen tijdens de dienst terecht bij de oppas. Hier wordt gespeeld, gelezen en gezongen met de kinderen. Van 2 tot 4 jaar wordt peuternevendienst aangeboden. Hier wordt gewerkt met B-boekjes. De kinderen zijn spelenderwijs bezig met de bijbel.

Voor de basisschoolleeftijd is er kindernevendienst gedurende een deel van de kerkdienst. Voor of na de kindernevendienst is er een kindermoment. Hier wordt aandacht besteedt aan het Bijbelverhaal van die week. Ook wordt het kinderlied gezongen. Aan de hand van een vast programma wordt er met de kinderen bijbel gelezen, gezongen, gebeden en is er tijd voor knutselen of een spel.
In de 3 gebouwen wordt niet helemaal op dezelfde manier gewerkt. Bij het binnenkomen van de kerk kan je bij het welkomstteam navraag doen.

Jeugd 12-17 jaar

We beginnen elk seizoen met een kamp, meestal het 3e weekend van september. Dit kamp is voor alle jeugd van 12-17 en bedoeld om met alle jeugd het “Connect seizoen” gezamenlijk te starten.
De Connect avonden zijn een combinatie van catechisatie en club waar fun en faith worden gecombineerd.  Fun: Een gedeelte waarbij je gezellige activiteiten met elkaar doet of gewoon ontspannen bij elkaar zit. Er is ruimte en tijd is om elkaar op een ontspannen manier te leren kennen. Faith: Een gedeelte waarbij de connectleider(s) met de jongeren een thema of onderwerp bespreekt wat te maken heeft met ons christelijk geloof. De connectgroepen komen twee per maand samen, in principe elke 2e en 4e zondag van de maand.
Naast de reguliere connectavonden wordt er 4x per jaar een Generation Y dienst georganiseerd. Een dienst voor en door tieners, op een aparte locatie. Thema, muziek en spreker zijn dan op de tieners aangepast.

Jeugd 18+

RE:Start
Het geloof is soms erg uitdagend en ingewikkeld, maar ook zo mooi en bemoedigend. Misschien is alles nog helemaal nieuw, ben je zoekend en heb je veel vragen of is het geloof bekend terrein. Wie je ook bent en wat je ook doet: Restart is dé plek voor iedereen. Iedere maand organiseert Restart laagdrempelige en uitnodigende diensten voor iedereen met een interesse in het geloof. Om je geloof een ‘restart’ te geven, te aanbidden, samen te komen met leeftijdsgenoten, verdieping te vinden of om het helemaal van vooraf aan te ontdekken. Jij bent altijd welkom.

Elke eerste zondagavond van de maand is er weer een nieuwe Restartdienst om 19.30 uur in de Jeruzalemkerk in Groningen. Tijdens Restartdiensten bespreken we thema’s die herkenbaar zijn voor 18 tot 25 jarigen, maar de deuren staan ook altijd open voor iedereen die jonger of ouder is. De Restartband begeleidt iedere dienst met bekende worship nummers, Opwekkingsliederen, en andere muziek. Om je weer een boost te geven voor de nieuwe maand die voor je staat en samen met elkaar God te aanbidden, te bedanken en groot te maken. Onze predikanten en verschillende sprekers geven verdieping aan de dienst en nemen ons samen mee in de moeilijke, uitdagende en inspirerende thema’s van het leven.

Reflect. Refocus. Restart.

Studentenwerk

Groningen is een grote studentenstad met meer dan 55.000 studenten! Vanuit de gemeente willen we graag wat betekenen voor deze studentenen een warm welkom heten aan de studenten die onze kerk bezoeken. Of je nu vaak of slechts heel zelden bij ons in de kerk komt, we willen graag met je in contact komen en hopen dat we je tot zegen mogen zijn tijdens je studententijd. Er zijn verschillende activiteiten waar je aan zou kunnen deelnemen zoals studentenkringen. Binnen de gemeente draaien er verschillende studentenkringen. Dit zijn groepen studenten die eens in de ca. twee week bij elkaar komen om samen te eten en de Bijbel te lezen. Hierdoor kun je gemakkelijk andere studenten leren kennen.
Ben je als nieuwe student in de stad nog op zoek naar een studentenkamer, kijk dan eens op de website van Studentenhuis de Prunus. Heb je vragen of suggesties? Neem dan contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Maranathakerk